Contact
Hulplijn:

Hulplijn +31 20 8004850 8u - 16u

Download de WNM-app

Hulplijn 8u - 16u

+31 20 8004850

0
Winkelwagen:

0 EUR

  • Er zijn geen producten in het winkelwagentje

Algemene Voorwaarden

§1 Conceptwoordenboek.

  1. Verkoper - WNM Group S.A. (Naamloos Vennootschap uit Polen) is onder het nummer KRS 0000913008 geregistreerd bij het gerechtshof voor district XIV in de hoofdstad Warschau. Afdeling handel in het Nationaal Register van Rechtbanken, maatschappelijk kapitaal PLN 100.000; gestort kapitaal PLN 100.000. NIP-nummer: 5272762005; Regon-nummer: 363895470, Mickiewicza Street 9/4, 01-517 Warschau, Tel +49 30 21780568, e-mailadres: info@wnm-group.nl.
  2. Shop - internetdienst van de Verkoper, beschikbaar onder het domein www.wnm-group.nl, waar de Koper kleinere bestellingen kan plaatsen.
  3. Koper - iedere persoon die in de winkel een bestelling plaatst (consument of een persoon zonder consumentenstatus).
  4. Consument - koper die een natuurlijke persoon is en een juridische transactie uitvoert (verkoopcontract via de winkel), waarbij er geen rechtstreeks verband is met zijn zakelijke of professionele activiteit
  5. Voorschriften - deze verordening.
  6. Goederen - een roerend voorwerp voor de verkoop, in het bijzonder meubelen en matrassen.
  7. Bestelling - een verklaring die door de koper in de winkel wordt afgelegd.

§2 Algemene bepalingen

  1. In deze verordeningen worden de contractuele voorwaarden omschreven die in Polen geldig zijn.
  2. Om bestellingen te kunnen plaatsen zijn toegang tot het internet, een e-mail en een webbrowser waarmee de webpagina's kunnen worden bekeken noodzakelijk.
  3. De verkoopsobjecten zijn de op de website gepresenteerde goederen
  4. De naast de goederen vermelde prijzen in Poolse zloty zijn inclusief BTW.
  5. Informatie met betrekking tot bepaalde goederen vormt geen verkoopaanbod in de zin van het burgerlijk recht. De inhoud van de online winkel is een uitnodiging tot het aangaan van een overeenkomst in de zin van artikel 71 van het Burgerlijk Wetboek.
  6. Het is verboden voor gebruikers (inclusief kopers) om de transactie en illegale inhouden te publiceren (bijvoorbeeld meningen over de goederen).

§3 Kwaliteit van de goederen

  1. Meubels en matrassen die door de fabrikant worden verkocht komen direct uit de productie en komen met een fabrieksgarantie.
  2. Goederen die als gezonde goederen worden beschouwd, zijn zoals beschreven.
  3. De verkoper is, in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving, verplicht om ervoor te zorgen dat de aangeboden goederen in overeenstemming zijn met het contract. Deze verplichting houdt de noodzaak in om de goederen te leveren zonder fysieke of juridische gebreken.
  • Onder het gebrek van goederen wordt een non-conformiteit van de goederen tegenover het contract bedoelt, in het bijzonder een gebrek aan eigenschappen die dit type product zou moeten hebben binnen het afgesloten contract, of die als gevolg van omstandigheden of bestemming missen;
  • de verkoper aan de koper missende eigenschappen verstrekt heeft, bijvoorbeeld een patroon wat mist;
  • niet geschikt is voor het doel waarover de koper de verkoper bij het sluiten van het contract geïnformeerd heeft en de verkoper bij aflsuiten van het contract geen bezwaar heeft ingediend of dergelijke ideeën behaalbaar zijn;
  • vrijgave van de goederen in onvolledige staat;
  • als de goederen onjuist zijn geïnstalleerd of gestart, en deze handelingen zijn uitgevoerd door de verkoper of een derde partij waarvoor de verkoper verantwoordelijk is, of door de koper die de instructies heeft opgevolgd die hij heeft ontvangen van de verkoper.

§4 Het plaatsen van een bestelling

  1. De verkoper maakt het mogelijk contact op te nemen en een bestelling als volgt te plaatsen:
    -        via de winkel door het invullen van een interactief formulier;

    -        per telefoon onder het nummer: +49 30 21780568;

    -        per e-mail (info@wnm-group.nl).

    2.De telefoonkosten zijn in overeenstemming met het tarief van de koper.
    3. Om een bestelling te plaatsen via de winkel, voegt u het gekozen product toe aan het winkelwagentje en volgt u de verdere informatie op de website van de winkel.
    4. Na het plaatsen van de bestelling ontvangt de koper:
    a)      Een automatische e-mail ter bevestiging dat de bestelling door de verkoper is ontvangen - samen met alle relevante voorwaarden van de bestelling (indien de bestelling is geplaatst via de online winkel) en informatie over de rechten en plichten van de koper;

    b)     Binnen één werkdag na het verzenden van de bestelling krijgt u informatie per e-mail of telefoon ter bevestiging van de bestelling en om de uitvoering van de koopovereenkomst te voltooien.

    5. Indien de koper vaststelt dat er mankementen zijn binnen de informatie in § 4 par. 2, 4 lit. a) van het reglement vallen, zal de verkoper proberen contact per telefoon of e-mail op te nemen om de gevonden fouten te corrigeren.
    6. Een wijziging van de bestellingsinhoud door de koper is mogelijk zolang het product nog niet verzonden is. Neem hiervoor contact op met de verkoper via telefoon of e-mail.
    7. Aangezien alle documenten die tijdens de uitvoering van de bestelling naar de klant worden gestuurd in pdf-formaat worden opgeslagen, moet de koper, om aankopen te kunnen doen in de winkel van de verkoper, beschikken over een computer met internettoegang en een programma voor het bekijken van bestanden die in pdf-formaat zijn opgeslagen.
    8. De koper accepteert het om de volgende producten in elektronische vorm (PDF-bestanden) te ontvangen: Bevestiging van de bestelling, deze gebruikersvoorwaarden en een voorbeeldverklaring voor de herroeping van de overeenkomst.
    9. In het geval van een betaling in termijnen zal de bestelling worden uitgevoerd nadat de koper een positieve kredietbeslissing heeft ontvangen. In geval van een negatieve beslissing kan de koper de betalingswijze wijzigen of de bestelling annuleren. (MISSING IN ENGLISH CONTRACT)

§5 De leveringskosten

  1. De kosten van levering van de goederen (verzendkosten) zijn voor rekening van de koper, tenzij de verkoper aangeeft dat de kosten van levering door hem zullen worden gedragen. De verkoper garandeert de levering van de bestelling tot aan de voordeur. De vervoerdienst omvat niet het naar binnen dragen van de goederen bij de koper. Gratis verzendkosten omvatten geen douanerechten

§6 Betalingsvoorwaarden

  1. De verkoper biedt de volgende betalingsmogelijkheden aan:
  • via elektronische overschrijving met PayPro S.A., hoofdkantoor in Poznań, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań;
  • Bankpas (Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro) - Via
  • Blik, een mobiel betalingssysteem - via Krajowy Integrator Płatności Spółka Akcyjna (Tpay) met het hoofdkantoor in Poznań, ul. Marcin 73/6, 61-808 Poznań;
  • via PayPal (Europe) S.à.r. & Cie, S.C.A met statutaire zetel op adres L-1150 in Luxemburg;
  • Traditionele overschrijving op een bankrekening van WNM Group S.A. (Pools naamloos vennootschap) gevestigd in Warschau; ul. Mickiewicza 9/4u 01-517 Warschau, Polen
  1. De verkoper stuurt, onmiddellijk na het plaatsen van de bestelling, betalingsvoorwaarden in het geval van betaling per creditcard, elektronische overschrijving of via de Przelewy24 afwikkelingswebsite(not relevant for NL);
  2. Klarna - Het is momenteel een van de grootste banken in Europa en biedt betalingsoplossingen voor meer dan 60 miljoen consumenten in 170 000 verkooppunten in 17 landen. Klarna biedt directe, uitgestelde en termijnbetalingen, die met één klik beschikbaar zijn en waarmee consumenten een betaalmethode kunnen gebruiken die voor hen het handigst is: Klarna Bank AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Zweden.

§7 Uitvoering van bestellingen

  1. De koper is verplicht om correcte en geldige contactgegevens te verstrekken. Het ontbreken van juiste gegevens kan het onmogelijk maken om de bestelling succesvol uit te voeren.
  2. Tijdens de levering van de bestelling ontvangt de koper een e-mail met informatie over de status van de bestelling.
  3. De status van de bestelling kan op elk moment worden gecontroleerd op de homepage van de winkel.
  4. De verkoper voert de levering van de goederen uit via koerier in Polen en in de landen vermeld op de verzendbrief. POINT 5 IS MISSING
  5. Koerierszendingen worden geleverd van 9.00 uur tot 18.00 uur, binnen 2 tot 21 werkdagen vanaf de datum van het sluiten van het contract. Deze termijn kan worden verlengd, echter niet meer dan 30 werkdagen, in welk geval de koper geïnformeerd wordt.
  6. De Koper stemt ermee in het verkoopsdocument (factuur) via e-mail te ontvangen op het e-mailadres dat in de bestelling is aangegeven. Op verzoek van de klant wordt het verkoopdocument via e-mail verzonden; hiervoor kunt u contact met ons opnemen via: info@wnm-group.nl
  • Bij het gebrek van een e-mailadres in de bestelling wordt het verkoopdocument per post verzonden.

§8 Controle van het pakket door de koper

  1. De klant controleert bij het aannemen of afhalen van het pakket met de bestelde goederen of het pakket sporen van beschadiging vertoont en of de verzonden goederen niet beschadigd zijn:
  • indien het ontvangen pakket van de bestelde goederen beschadigd is of het bestelde product beschadigd is, is het aan te raden een pakketschaderapport op te stellen bij de vervoerder (koerier), wat een bewijs van waarschijnlijkheid is dat de schade tijdens het transport is ontstaan. Dit is om met meer zekerheid vast te kunnen stellen dat de schade tijdens het transport is ontstaan en niet door de klant zelf is veroorzaakt na ontvangst van de goederen.
  • Het is van groot belang om in dit rapport de staat van de verpakking en de ontvangen goederen duidelijk te beschrijven en alle informatie op te nemen. Dit helpt om de deelname van de klant aan het veroorzaken van de schade uit te sluiten. Een duidelijke uitwerking van het bovengenoemd rapport zal het onzerzoek betreffende het moment waarop de schade is ontstaan aanzienlijk bespoedigen.
  1. In het transportschaderapport dienen de datum van ontvangst van de zending, het schaderapport en de verdere uitwerking van het rapport gelijk te zijn(confusing). Een goed opgesteld schaderapport zal de vaststelling van het moment van de schade en het indienen van een klacht bij de koeriersdienst aanzienlijk verbeteren, en dus, indien de klacht wordt aanvaard, de verzending van een nieuw product naar de klant of de terugbetaling van het verschuldigde bedrag bespoedigen. Na het schrijven van de schademelding dient u onmiddellijk contact op te nemen met de afdeling klachtenbehandeling op info@wnm-group.nl
  2. De klant kan weigeren het beschadigde pakket te aanvaarden. In dit geval is het zeer belangrijk om de verkoper onmiddellijk op de hoogte te brengen van dit feit op: info@wnm-group.nl

4 In geval van moeilijkheden bij de controle van de goederen of een weigering van de koerier om een schaderapport te schrijven, raadt de verkoper aan de persoonlijke gegevens van de medewerker van het koeriersbedrijf (naam, voornaam en telefoonnummer) te noteren en deze informatie onmiddellijk aan onze klantenservice te verstrekken:

  • contact: info@wnm-group.nl,
  • via telefoon op het infolijnnummer: +49 30 21780568
  1. De verkoper is verantwoordelijk voor het toevallige verlies of een kwaliteitsverslechtering van de goederen tijdens het transport tot levering aan de klant.

§9 Terugtrekking uit de overeenkomst ("retour" van de goederen).

 Alleen de klant die een consument is heeft 14 dagen de tijd om zich terug te trekken uit de overeenkomst. Volgens art. 22 (1) van het Burgerlijk Wetboek wordt een consument beschouwd als een natuurlijke persoon die een rechtshandeling verricht met een ondernemer die niet rechtstreeks verband houdt met de bedrijfs- of beroepsactiviteit van de consument.

Het recht om de overeenkomst te herroepen:

U heeft het recht om deze overeenkomst binnen 14 dagen zonder beredenering te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop U de laatste partij of het laatste onderdeel heeft verworven of waarop een door U aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste partij of het laatste onderdeel in bezit heeft gekregen. Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet U ons (WNM Group S.A. (Poolse naamloze vennootschap), ul. Mickiewicza 9/4u 01-517 Warschau, Polen, info@wnm-group.nl, Telefon: +49 30 21780568) van uw beslissing om deze overeenkomsten te herroepen door middel van een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld een per post, fax of e-mail verzonden brief). U kunt gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, maar dit is niet verplicht. Om de termijn voor herroeping van de overeenkomst te handhaven, volstaat het dat u de informatie betreffende de uitoefening van uw recht om de overeenkomst te herroepen, vóór het verstrijken van de termijn voor herroeping van de overeenkomst verzendt.

Gevolgen van herroeping van de overeenkomst:

In geval van herroeping van deze overeenkomst betalen wij U alle van U ontvangen betalingen, inclusief leveringskosten (met uitzondering van extra kosten als gevolg van de door U gekozen leveringsmethode die niet de door ons aangeboden goedkoopste leveringsmethode is), aan U terug. Dit gebeurt onmiddellijk en in elk geval niet later dan 14 dagen na de datum waarop wij op de hoogte zijn gesteld van Uw beslissing om gebruik te maken van uw recht om de overeenkomst te herroepen. Wij zullen de betaling terugbetalen via dezelfde betaalmethoden die U bij de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij U uitdrukkelijk akkoord bent gegaan met een andere oplossing; in ieder geval zijn er voor U geen kosten verbonden aan deze terugbetaling. Wij wachten met het terugstorten van de betaling totdat wij het artikel hebben ontvangen of totdat ons een bewijs van terugzending is verstrekt, afhankelijk van welke gebeurtenis zich het eerst voordoet. Gelieve Uw producturen onmiddellijk, en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de datum waarop u ons op de hoogte heeft gesteld van uw terugtrekking uit dit contract, terug of door te sturen naar het volgende adres: WNM Group S.A. (Poolse naamloze vennootschap) ul. Okólna 45 Hala B Rampa 29A, 05-270 Marki, Polen. Deze deadline is voldaan wanneer U het artikel vóór het verstrijken van de termijn van 14 dagen terugstuurt. De directe kosten voor het terugzenden van de artikelen komen voor uw rekening. De kosten voor het terugzenden van artikelen die niet op de gebruikelijke wijze per post kunnen worden teruggezonden(grootte, breedte), bedraagt 200 PLN (+-45 euro). U bent alleen verantwoordelijk voor de waardevermindering van producten wanneer U deze op een andere manier gebruikt heeft dan nodig was om de aard, de kenmerken en het functioneren van het product vast te stellen.(orginal sentence is very confusing)

§10 Een garantieclaim

Klachten met betrekking tot de garantie en goederen die niet in overeenstemming komen met het koopcontract kunnen schriftelijk worden ingediend bij het adres van de verkoper (afdeling klachten) via e-mail op het volgende adres: info@wnm-group.nl, of via het klachtformulier. Vergeet hierbij niet het bestelnummer in te voegen! De klager wordt aangeraden om de contactgegevens van de koper te vermelden, een nauwkeurige omschrijving van de oorzaken van de klacht en mogelijke verzoeken aan de verkoper bij te voegen, alsmede het bijvoegen van het verkoopdocument of fotokopieën daarvan.

  1. De verkoper is aansprakelijk tegenover de Consument op de voorwaarden bepaald in Art. 556 van het Burgerlijk Wetboek, maar verder ook voor gebreken (garantierecht).
  2. De verkoper is aansprakelijk voor fysieke gebreken die vastgesteld werden vóór het verstrijken van een termijn van twee jaar vanaf de datum van levering aan de consument.
  3. De consument die gebruik maakt van zijn garantierecht heeft de mogelijkheid om de geadverteerde goederen per koerier te verzenden, op kosten van de verkoper. Hiertoe kunt u contact opnemen met de afdeling klachtenbehandeling via info@wnm-group.nl
  4. De verkoper zal binnen 14 dagen reageren op de klacht onder de garantie. Indien de verkoper niet binnen deze termijn op de melding reageert, wordt hij geacht de verklaring of eis van de consument als gerechtvaardigd waargenomen te hebben . De termijn van 14 dagen voor het in behandeling nemen van de klacht geldt niet voor de situatie waarin de koper een andere entiteit is dan de consument (bijvoorbeeld een ondernemer).In dit geval bevat de wet geen bepalingen die de partijen binden, wat willekeur in de vormgeving van de contractuele relatie veroorzaakt.

ODR-platform

Als consument kunt u gebruik maken van buitengerechtelijke manieren om klachten te behandelen en verhaal te halen, ook via het ODR-platform. Volgens de inhoud van art. 14 para. 1-2 van de Verordening van het Europees Parlement en de Raad (EU) nr. 524/2013 van 21 mei 2013, kunnen consumenten gebruik maken van de buitengerechtelijke beslechtingsweg voor geschillen die verband houden met de verkoop of levering van diensten die met behulp van het internet zijn gesloten. Het Europese ODR-platform is een interactieve website waar u, als consument, uw klacht kunt indienen. Hieronder vindt u een elektronische link naar het ODR-platform http://ec.europa.eu/consumers/odr Het ODR-platform is bedoeld ter vergemakkelijking van onafhankelijke, onpartijdige, transparante, doeltreffende, snelle en billijke buitengerechtelijke beslechting van geschillen tussen consumenten en bedrijven in verband met contractuele verplichtingen die voortvloeien uit overeenkomsten voor de verkoop of verrichting van diensten via internet, gesloten tussen in de Unie woonachtige consumenten en in de Unie gevestigde ondernemers.

§11 Garantie

  1. Bij goederen die ook onder de garantie van de fabrikant vallen, moet het garantierecht worden uitgeoefend volgens de voorwaarden die in het garantiedocument rechtstreeks aan de garant zijn vermeld.
  2. De koper kan een aanspraak op kwaliteitsgarantie richten aan een aangewezen servicepunt van de garantiegever, of gebruik maken van de mogelijkheid om een aanspraak op garantierecht in te dienen bij de verkoper, die deze aanspraak zal doorsturen aan de garantiegever. De garantieclaim via de verkoper kan worden ingediend door: contact op te nemen met de klantenservice: info@wnm-group.nl, met de afdeling klachten: info@wnm-group.nl of via de telefoon op het infolijnnummer: +49 30 21780568. De rechten van de koper met betrekking tot de aansprakelijkheid van de verkoper voor gebreken aan de goederen sluiten de rechten van de koper die voortvloeien uit de garantie die door de garant wordt verleend - de voorwaarden die in het garantiedocument zijn vermeld - niet uit, beperken deze niet en schorten deze niet op.

§12 Bescherming van persoonsgegevens en privacy

  1. Het verstrekken van persoonsgegevens is noodzakelijk om de uitvoering van de bestelling mogelijk te maken.
  2. Persoonsgegevens worden uitsluitend verwerkt ter behoeve van de verwerking en afhandeling van de bestelling.
  3. De koper heeft, overeenkomstig de Wet Bescherming Persoonsgegevens, recht op inzage van zijn persoonsgegevens en de mogelijkheid deze te verbeteren en te verwijderen. De verkoper waarborgt aan elke koper het recht op controle van de verwerking van gegevens in overeenstemming met art. 32 van de Wet op de Bescherming van Persoonsgegevens.
  4. Het verstrekken van persoonsgegevens gebeurt op vrijwillige basis, tevens maakt een gebrek aan openbaarmaking het onmogelijk om de bestelling van de koper te voltooien.
  5. Gedetailleerde informatie over persoonsgegevens en de bescherming van de persoonlijke levenssfeer zijn opgenomen in het tabblad "Privacybeleid" op de website van de Winkel.

§13 Slotbepalingen

  1. Bij aangelegenheden die deze voorschriften niet dekken zijn de bepalingen van het algemeen toepasselijke recht van toepassing.
  2. Deze voorschriften sluiten geen rechten uit van de koper die consument is, die hem toekomen op grond van de dwingende bepalingen van het recht, en beperkt deze niet. In geval van strijdigheid tussen de bepalingen van de voorschriften en de bepalingen van dwingend recht, die de consument rechten toekennen, wordt aan deze bepalingen voorrang verleend.
  3. De voorschriften zijn voor alle kopers beschikbaar als elektronische versie op de website van de winkel in het tabblad "Voorschriften".
  4. ODR-platform - Volgens de inhoud van art. 14 para. 1-2 van de Verordening van het Europees Parlement en de Raad (EU) nr. 524/2013 van 21 mei 2013, kunnen consumenten gebruik maken van de weg van buitengerechtelijke geschillenbeslechting voor geschillen die verband houden met de verkoop of levering van diensten die met behulp van het internet zijn gesloten. Het geschil kan worden beslecht door gebruik te maken van het online platform dat beschikbaar is op http://ec.europa.eu/consumers/odr
Gratis bezorging
Snelle verzending
100 dagen voor retour
Veilig winkelen